خواص روغن زیتون تصفیه شده

خواص روغن زیتون تصفیه شده

خواص روغن زیتون تصفیه شده برای پیشگیری از بروز بسیاری از بیماری ها مفید و مؤثر می باشد، به همین دلیل برای بهره‌مندی از خواص آن باید این روغن را در رژیم غذایی خود بگنجانید. به عبارتی میوه درخت زیتون علاوه بر مصرف خوراکی دارای خاصیت های درمانی هم است که اگر نتوانید به طور روزانه از میوه درخت زیتون مصرف کنید می توانید از آن ها به شکل دیگری همچون روغن نیز استفاده نمائید چرا که در هر حال روزانه از روغن به جهت پخت و پز استفاده می شود.

به همین ترتیب در صنعت نیز روغن زیتون هایی‌ به صورت تصفیه شده برای مصارف عموم مردم تولید می شوند که مصرف آن را برای افراد راحت تر کرده است، در این مقاله هم به بررسی خواص روغن زیتون به صورت تصفیه شده می پردازیم.

از خواص روغن زیتون تصفیه شده چه می دانید؟

به احتمال زیاد در بسیاری از مجله ها، وب سایت ها، کتاب ها و یا حتی از اطرافیان خود درباره خواص روغن زیتون مطلع شده اید و کم و بیش با این روغن آشنایی دارید.

ما نیز در این مقاله سعی داریم که خواص این روغن غنی و سالم را به صورت دقیق تر برای شما بازگو کنیم تا اگر پیش از این درباره مصرف این روغن تردیدی داشته اید‌، از این به بعد هیچ گونه شک و شبهه ای در این باره نداشته باشید و با اطمینان بیشتر روغن زیتون را مصرف کنید.

کاهش بیماری های قلبی

از آن جهت که روغن زیتون در ترکیب خود اسید های چرب تک غیر اشباع بسیار زیادی دارد، محققان به این نتیجه رسیده اند که وجود این ترکیب در روغن زیتون سطح کلسترول خون را کاهش می دهد که پیرو آن مشکلات قلبی نیز کاهش می یابند. از طرفی خواص روغن زیتون تصفیه شده در بخش تنظیم قند خون نیز به خوبی عمل کرده به طوری که این روغن خطر ابتلا به دیابت را تا درصد قابل توجهی پایین آورده است.

خواص ضد التهابی

ضد التهاب بودن روغن زیتون تصفیه شده به دلیل وجود برخی از مواد در ترکیبات آن می باشد، به عنوان مثال اولئوکانتال یک ترکیب فنلی است که در روغن زیتون ها وجود دارد، فنل های موجود در روغن زیتون در قالب یک ضد التهاب عمل می کنند که در نتیجه اثری که بر مصرف کننده دارد مانند اثر مسکن ها و کاهش دهنده های تب است. از طرفی اولئوکانتال پلاک های بتا آمیلوئید را از مغز جدا می نماید که این جداسازی از بروز بیماری آلزایمر پیشگیری می کند.

افزایش متابولیسم و کاهش وزن

متابولیسم یا همان سوخت و ساز بدن با مصرف این نوع از روغن ها افزایش می یابد و به دنبال آن وزن افراد کاهش پیدا می کند. هنگامی که افراد برای کاهش وزن خود برنامه رژیم غذایی را از دکتر متخصص تغذیه دریافت می کنند همواره روغن زیتون در این برنامه ذکر می شود. از این رو می توان به این نتیجه رسید که روغن زیتون می تواند در رژیم های لاغری نقش بالقوه‌ ای داشته باشد چرا که در ترکیب آن شاهد اسید های چرب تک غیر اشباع و تری گلیسیرید با زنجیره متوسط هستیم که هر دوی آن ها در کاهش وزن افراد نقش بسزایی دارند.

کند کردن روند پیری

لازم به ذکر است که روغن زیتون سرشار از آنتی اکسیدان می باشد، وجود آنتی اکسیدان در بدن می تواند روند پیر شدن افراد را به تعویق بیاندازد یا در واقع روند پیر شدن افراد کند تر پیش برود. از طرفی خواص روغن زیتون تصفیه شده می تواند در بعد های دیگری نیز بروز نماید، مثلا در پوست و مو نیز شاهد اثرات آن هستیم. ویتامین E و محتوای آنتی اکسیدانی روغن زیتون به سلامت پوست کمک بسزایی می کند به طوریکه به مرور زمان با مصرف این روغن پوست روشن تر و شفاف تر می شود.

مفید برای دستگاه گوارش

به احتمال زیاد به هنگام یبوست استفاده از روغن زیتون به شما نیز توصیه شده است، در واقع این نوع از روغن عملکرد دستگاه گوارش ما را روان تر کرده و به سالم ماندن آن کمک می کند. به عبارت ساده تر روغن زیتون حرکت روده ها را منظم نگه می دارد و به تبع آن از بروز یبوست نیز پیشگیری می کند. اگر شما هم جزو افرادی هستید که زود به زود دچار یبوست می شوید، پیشنهاد می کنیم که برای رفع این مشکل حتما از روغن زیتون استفاده کنید تا به مرور زمان یبوست شما رفع گردد.

آیا خواص روغن زیتون تصفیه شده بیشتر است یا تصفیه نشده؟

در حالت کلی مصرف روغن زیتون برای سلامتی بدن بسیار مفید است حال چه به شکل تصفیه شده و چه به شکل تصفیه نشده، اما موضوع حائز اهمیت در اینجا سلیقه مصرف کننده و برخی نکات جزئی می باشد. در وهله اول باید گفت که روغن زیتون تصفیه نشده را روغن زیتون فرابکر می نامند چرا که این نوع از روغن بکر مانده و تصفیه نشده است یعنی روغن در طبیعی ترین حالت ممکن خود قرار دارد.

شاید این که روغن در طبیعی ترین حالت به مصرف برسد با مذاق و ذایقه بسیاری از مصرف کنندگان سازگار باشد اما شاید افراد بدون آن که روغن فرابکر را مصرف کنند این ذهنیت را داشته باشند و بعد از مصرف آن سلیقه خود را به روغن زیتون تصفیه شده تغییر دهد چرا که روغن زیتون فرابکر طعمی تلخ و تند دارد و بوی آن نیز برای بسیاری از افراد ناخوشایند است.

در نقطه مقابل روغن زیتون تصفیه شده به علت آن که تصفیه شده است طعمی مطلوب دارد و بوی آن نیز از بین رفته است، همچنین روغن زیتون تصفیه شده چون در محیط استریلیزه تولید می شود نسبت به نمونه قبلی بهداشتی تر است‌

سخن پایانی

گر به سلامت خود اهمیت می دهید حتما روغن مصرفی خود را با روغن زیتون جایگزین کنید، طبق توصیفاتی که در خصوص خواص این روغن ذکر کردیم باید اطلاع یافته باشید که مصرف روغن زیتون تا چه حدی می تواند برای شما مفید باشد، پس برای داشتن یک بدن سالم از روغن زیتون تصفیه شده استفاده کنید تا از خواص آن بهره‌مند شوید.

این روغن از جنبه های مختلفی به سلامت و زیبایی شما کمک می کند و شما با مصرف آن تأثیرات مفید آن را عیناً مشاهده خواهید کرد.

همین الان سفارش دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید