موارد مصرف روغن مایع مخلوط

موارد مصرف روغن مایع مخلوط

آیا تا به حال درباره موارد مصرف روغن مایع مخلوط کنجکاو شده اید؟ اینکه این نوع روغن را برای پخت چه غذا هایی‌ می توانیم به کار ببریم و یا اینکه روغن مایع مخلوط برای پخت چه غذا هایی‌ مناسب است؟ و یا برای شما هم پیش آمده که در فروشگاه ها با انواعی از روغن های مایع روبرو شوید که هر کدام از آن ها دارای برند های متفاوتی هستند و در این لحظه سردرگم شوید که کدام یک از آن ها را باید انتخاب کنید؟ برای دریافت پاسخ خود می توانید این مقاله را تا انتها مطالعه کنید و در آخر پاسخ های مناسبی را برای پرسش های خود پیدا کنید.

موارد مصرف روغن مایع مخلوط در آشپزی

در بحث آشپزی با چندین مبحث سروکار داریم، غذا های مجلسی، غذا های سرخ کردنی، سالاد ها و سس ها، دسر و شیرینی ها از جمله این مبحث ها می باشند که اکثر آن ها در دستور پخت خود روغن دارند

اما سؤال ما اینجاست که آیا روغن مایع مخلوط را می توان در این موارد ذکر شده استفاده کرد یا خیر؟ در این خصوص به توضیحات ارائه شده توجه فرمائید:

پخت و پز

اگر بخواهیم موارد مصرف این نوع از روغن ها را به صورت ساده بیان کنیم باید گفت که روغن مایع مخلوط را می توانید برای پخت هر نوع غذایی استفاده کنید. به عبارت دیگر برای پخت هر نوع غذای خورشتی استفاده از روغن مایع مخلوط می تواند بهترین گزینه باشد. پس بیشترین موارد مصرف روغن مایع مخلوط در پخت و پز غذا می باشد. هر نوع غذایی با هر نوع سبک و سیاقی اگر به روغن احتیاج داشته باشد می توان از روغن مایع مخلوط برای تهیه آن استفاده کرد.

سرخ کردن

نکته حائز اهمیتی که در اینجا وجود دارد در خصوص غذا های سرخ کردنی است. شما می توانید برای سرخ کردن ماهی، مرغ، سیب زمینی و… از این روغن استفاده کنید اما در نظر داشته باشید مدت سرخ کردن باید کوتاه باشد. در واقع بهتر است از روغن مایع مخلوط در حد تفت دادن استفاده کنید و از آن بیشتر توصیه نمی شود چرا که آن ها در برابر دمای بالا مقاوم نیستند، به طوری که اگر در معرض دمای بالایی قرار گیرند ممکن است دچار تغییرات شیمیایی شوند که برای بدن بسیار آسیب زا می باشد.

سس و سالاد

در تهیه بیشتر سس ها هم از روغن استفاده می کنند، بدین جهت هنگامی که در دستور پخت یک نوع سس روغن نیز ذکر شده باشد می توانید از روغن مایع مخلوط برای درست کردن آن بهره ببرید. همچنین برخی از افراد در تهیه بعضی از سالاد ها روغن را نیز به کار می برند چرا که روغن می تواند سالاد را خوش طعم تر کند، شایان ذکر است که روغن مایع مخلوط را می توان برای سالاد نیز به کار برد.

کیک و شیرینی

موارد مصرف روغن مایع مخلوط تنها در موارد فوق خلاصه نمی شود و برای پخت کیک و شیرینی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. برای اینکه بتوانید در پخت کیک و شیرینی نتیجه بهتری را دریافت کنید باید از روغن باکیفیتی استفاده کنید، به همین دلیل استفاده از روغن مایع مخلوط با ترکیبی خاص به جای روغن معمولی می تواند طعم شگرفی را برای آن ها به ارمغان بیاورد.

فواید روغن مایع مخلوط

اگر طریقه مصرف را به درستی رعایت کنید می توانید از فواید این روغن بهره‌مند شوید، بدین جهت باید به موارد مصرف روغن مایع مخلوط توجه داشته باشید تا بدانید که چه موقع و چگونه باید از این نوع روغن استفاده کرد. از طرفی بهتر است بدانید که شما با مصرف روغن مایع مخلوط باعث حفظ تعادل اسید های چرب در بدن خود می شوید.

همچنین ارزش غذایی روغن مایع مخلوط نیز بسیار بالا می باشد چرا که در ساختار آن‌ ها مقادیری از امگا۳ و امگا۶ یا همان اسید های چرب اشباع شده نیز یافت می شود. بعلاوه از آن جهت که این نوع از روغن ها مخلوط نامیده شده اند باید بدانید که در ساختار آن ها علاوه بر اسید های چرب اشباع شده، اسید های چرب اشباع نشده مونو و پلی نیز وجود دارند. روغن های مایع مخلوط به دلیل دارا بودن هر دو نوع این اسید های چرب می توانند طیف وسیعی از اسید های چرب مورد نیاز را برای بدن فراهم کنند.

ترکیبات روغن مایع مخلوط

در توصیفی ساده تر باید اظهار داشت که روغن مایع مخلوط یک مایع چرب است که به صورت فیزیکی از چندین سبزیجات و از بعضی بافت های حیوانی استخراج می گردد.

با این حال آن ها حاوی ترکیبات ارزشمندی هستند که مصرف آن برای بدن بسیار مفید و ضروری می باشد. این نوع از روغن ها در ترکیبات خود ۹۶ درصد تری آسیل‌‌ گلیسیرید دارند که از اسید های چرب مختلفی تشکیل شده اند. البته موارد دیگری مانند اسید های چرب آزاد، فسفولیپید ها، فیتواسترول ها، توکوفرول ها و سایر آنتی اکسیدان ها یا موم ها نیز در ترکیبات این نوع از روغن ها وجود دارند.

از طرفی آن ها بدون کلسترول هستند به همین دلیل موارد مصرف روغن مایع مخلوط افزایش یافته است چرا که با بدون کلسترول بودن آن ها خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی کاهش پیدا می کند.

بهترین برند روغن مایع مخلوط

اگر به هنگام خرید روغن مایع مخلوط به دنبال بهترین برند هستید باید توجه داشته باشید که کدام یک از آن ها سالم تر است، با توجه به ترکیبات برند توسکا می توان روغن مایع مخلوط این برند را نسبت به سایرین سالم تر دانست.

علاوه بر موارد ذکر شده در بخش فوق باید گفت که در ترکیبات روغن مایع مخلوط توسکا هیچ نوع قند و نمکی به کار نرفته است، از طرفی چربی آن ۱۴ گرم بوده و اسید های چرب ترانس آن نیز ۰/۱۴ گرم می باشد.

همین الان سفارش دهید

کلام آخر

اکثرا روغن های گیاهی کاربرد و مزایای محدودی دارند اما با مخلوط کردن آن ها می توان محصولات جدید و باکیفیتی را تولید کرد که تمامی موارد مورد نیاز را داشته باشند. ما نیز در این مقاله در خصوص روغن های مایع مخلوط با شما بحثی داشتیم تا درباره موارد مصرف و موضوعات پیرامون آن اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید